Telenor Maritime er en verdensomspennende partner innen digitalisering og telekommunikasjon for passasjerskip, fiskefartøy, handelsflåten og offshoreinstallasjoner. Over 150 redere og 40 millioner passasjerer, mannskap og IoT-enheter bruker systemene våre til sjøs. Fra vannkanten i Arendal driver selskapet egen produktutvikling basert på fremtidens teknologi. Telenor Maritime har drøyt 100 medarbeidere i Norge og er representert på flere lokasjoner i Europa.
Hos Telenor Maritime brenner vi for å koble verden sammen gjennom innovative maritime data- og nettverksløsninger. Vår Unified Hosting Services (UHS) plattform står i front for denne oppgaven, med sitt økosystem av datafangst og applikasjoner som gjør skipseiere i stand til å dra nytte av dataen de selv produserer om bord.
Om stillingen:
Du vil arbeide tett sammen med Telenor Maritimes team for markedsføring, leveranse og produktutvikling, og samtidig være en del av den faglig sterke salgsavdelingen som har det kommersielle ansvaret for Telenor Maritimes eksisterende og nye kunder. Du vil være del av et inkluderende team med stor takhøyde og sterk samarbeidsånd. Arbeidsmiljøet er uformelt, engasjerende og med fleksible arbeidsordninger.
For mer informasjon om firma, team og stilling kan du lese intervju her: q-p.no/telenor-maritime-service-team/
Ansvarsområder:
- Søke etter og identifisere nye potensielle kunder (leads) gjennom relevante kanaler, eksempelvis gjennom markedsundersøkelser, nettverksbygging og kalde salg
- Bygge en omfattende forståelse av leads gjennom aktiv involvering med relevante interessenter for å avdekke behov og utfordringer
- Identifisere og overbevise relevante interessenter hos lead
- Effektivt kommunisere hvordan løsninger gir verdi for hver spesifikke lead. Det innebærer grundig research av leads og utvikling av sterke relasjoner i salgssyklusen
- Definere en skreddersydd tilnærming til leads og interessenter ved å justere salgsmateriell og budskap
- Avholde effektive produktdemonstrasjoner som er relevante for hver kundes spesifikke behov og preferanser
- Definere tilpasset løsningsdesign i samarbeid med lead, løsningsarkitekt og produktansvarlig.
- Engasjere og koordinere interne ressurser i Telenor Maritime i hvert spesifikke salg
- Lede kontraktsforhandlinger med kunder angående pris og betingelser, inkludert utarbeidelse av tilbud og legge til rette for endelig signering
- Utnytte oppsalgsmuligheter identifisert av Customer Success Manager etter implementering av løsningene
Kvalifikasjoner vi ønsker oss:
- Betydelig salgserfaring, helst relatert til komplekse løsninger og kombinerte hardware- og softwareprodukter
- Evne til å raskt bygge opp en tilstrekkelig teknisk forståelse av Telenor Maritimes digitale løsning, inkludert detaljert kunnskap om funksjoner, fordeler og potensielle bruksområder for ulike kundebehov
- Evne til å raskt bygge en dyp forståelse av Telenor Maritimes evner til å tilpasse løsninger basert på kundenes behov og ønsker
- Maritim domenekompetanse som gjør det mulig å fullt ut forstå kundens situasjon og behov, både teknisk og kommersielt
Egenskaper vi ser etter:
- Kommersiell tankegang og kompetanse, samt evne å avdekke og hente ut kommersielle muligheter i et kundeforhold
- Selvstendig og proaktiv, med evne til å drive egen prosess for hver kunde, initiere tiltak for å opprettholde lønnsomme kundeforhold og maksimere kundeverdi
- Sterke mellommenneskelige ferdigheter med evne til å bygge gode relasjoner med kunder, og samarbeide effektivt med interne ressurser
- Kommuniserer klart og konsist. Flytende i engelsk og norsk, skriftlig og muntlig
- Være klar for en del reising
Hva kan vi tilby deg:
- Konkurransedyktig lønn
- Svært gode ordninger for pensjon, forsikringer, foreldrepermisjon og aksjesparing
- Ekstra fridager og fleksibelt arbeidssted
- Utviklende arbeidsoppgaver og samarbeid på tvers av organisasjonen
- Du blir en del av et team med kompetente og engasjerte medarbeidere
- En spennende og innovativ arbeidsplass med et uformelt og godt arbeidsmiljø
- Du vil arbeide i et internasjonalt frittstående selskap i Telenorfamilien
Annen informasjon:
Arbeidssted er ved vårt hovedkontor ved sjøkanten i Arendal. Søknadsfrist for stillingen er
06.05.2024.
Ønsker du mer informasjon om stillingen må du mer enn gjerne ta kontakt en av våre rådgivere i QP, Bjørn Åstveit, mobil 95120526 eller Lene Odde, mobil 950 797 53.
Telenor arbeider kontinuerlig for forbedret kjønnsbalanse og vi ønsker mangfold blant våre ansatte når det gjelder kjønn, nasjonalitet, religion etc. Vi tror at ulike stemmer skaper større innsikt, smartere løsninger og bedre resultater.
Vi utfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater.
Les mer om oss på www.telenormaritime.com.