Vi søker etter Customer Success Manager, en nøkkelrolle i vårt Digital Services team
Telenor Maritime er en verdensomspennende partner innen digitalisering og telekommunikasjon for passasjerskip, fiskefartøy, handelsflåten og offshoreinstallasjoner. Over 150 redere og 40 millioner passasjerer, mannskap og IoT-enheter bruker systemene våre til sjøs. Fra vannkanten i Arendal driver selskapet egen produktutvikling basert på fremtidens teknologi. Telenor Maritime har drøyt 100 medarbeidere i Norge og er representert på flere lokasjoner i Europa.
Hos Telenor Maritime brenner vi for å koble verden sammen gjennom innovative maritime data- og nettverksløsninger. Vår Unified Hosting Services (UHS) plattform står i front for denne oppgaven, med sitt økosystem av datafangst og applikasjoner som gjør skipseiere i stand til å dra nytte av dataen de selv produserer om bord.
Som Customer Success Manager i Digital Service vil du spille en nøkkelrolle i å hjelpe våre kunder med å få mest mulig ut av vår banebrytende plattform. Du ønsker å maksimere verdien av tjenestene vi leverer og du ønsker å utvikle kunden til å gjøre mer digitalisering.
Din evne til å se muligheter i ny teknologi og bygge sterke relasjoner vil være avgjørende for å skape verdi for våre kunder og langvarige kundeforhold.
For mer informasjon om firma, team og stilling kan du lese intervju her: q-p.no/telenor-maritime-service-team/
Ansvarsområder:
- Definere strategiske mål for kundens suksess i samarbeid med interne ressurser i Telenor Maritime, fra planlegging til implementering av løsninger. Regelmessig overvåke og rapportere fremdrift mot disse målene.
- Være hovedkontaktpunkt for kunden under tjenesteleveransen, samt oppnå og opprettholde en dyp forståelse for kundens spesifikke behov og brukeratferd.
- Kontinuerlig søke kommersielle muligheter hos kunden og formidle disse til salgsteamet for mersalg.
- Legge til rette for opplæring og sikre at kunden forstår hvordan de mest mulig effektivt kan ta løsningene fra Telenor Maritim i bruk.
- Ta tak i problemer eller utfordringer kunden opplever, og sikre rettidig løsning, for eksempel gjennom feilsøking og koordinering med tekniske team eller partnere.
- Regelmessig overvåke og rapportere kunders bruksmønster og tilfredshet, og identifisere eventuelle områder der kunder ikke utnytter produktet fullt ut eller kan være i fare for churn.
Kvalifikasjoner vi ønsker oss:
- Bachelorgrad eller Mastergrad relevant for rollen som Customer Success Manager.
- Maritim domenekunnskap og evne til å forstå kundens situasjon, teknisk og kommersielt.
- Erfaring med Customer Success fra tidligere stillinger, helst innen komplekse løsninger og kombinerte hardware- og softwareprodukter.
- Startup-erfaring, eller erfaring med å skalere virksomhet og/eller produkt.
- Erfaring med data-engineering og data-infrastruktur er et pluss.
Egenskaper vi ser etter:
- Kunne raskt tilegne deg dyp teknisk forståelse av Telenor Maritimes digitale løsninger, inkludert funksjoner, fordeler og bruksområder for ulike kundebehov.
- Kunne raskt tilegne deg dyp forståelse av Telenor Maritime, inkludert interne ressurser og muligheter for å tilpasse løsninger basert på kundenes behov og ønsker.
- Kommersiell tankegang og kompetanse, samt kunne avdekke og frembringe kommersielle muligheter i et kundeforhold.
- Selvstendig og proaktiv, med evne til å drive egen prosess for hver av dine kunder, samt initiere tiltak for å opprettholde kundeforhold og maksimere kundeverdi.
- Velutviklede sosiale ferdigheter med evne til å bygge sterke relasjoner med kunder, og samarbeide effektivt med interne ressurser.
- Kommuniserer klart og konsist. Flytende i engelsk og norsk, skriftlig og muntlig.
Hva kan vi tilby deg:
- Konkurransedyktig lønn.
- Svært gode ordninger for pensjon, forsikringer, foreldrepermisjon og aksjespareprogram.
- Ekstra fridager og fleksibelt arbeidssted.
- Utviklende arbeidsoppgaver og samarbeid på tvers av organisasjonen.
- Du blir en del av et team med kompetente og engasjerte medarbeidere.
- En spennende og innovativ arbeidsplass med et uformelt og godt arbeidsmiljø.
- Du vil arbeide i et internasjonalt frittstående selskap i Telenorfamilien.
Annen informasjon:
Arbeidssted er ved vårt hovedkontor ved sjøkanten i Arendal. Søknadsfrist for stillingen er
06.05.2024.
Ønsker du mer informasjon om stillingen må du mer enn gjerne ta kontakt en av våre rådgivere i QP, Bjørn Åstveit, mobil 95120526 eller Lene Odde, mobil 950 797 53.
Telenor arbeider kontinuerlig for forbedret kjønnsbalanse og vi ønsker mangfold blant våre ansatte når det gjelder kjønn, nasjonalitet, religion etc. Vi tror at ulike stemmer skaper større innsikt, smartere løsninger og bedre resultater.
Vi utfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater.
Les mer om oss på www.telenormaritime.com.